Welcome to Farah Elyana's Official Blog :)

Sunday, March 13, 2011

Kursus Imam & Imamah SMK Meru

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh :)

ceyt, ayat tak boleh blah kann. mentang mentang lah baru balik drpd kursus, konon bakal imamah laa nie. hahaha :D

Seperti tajuk yg tentera di atas, aku, aida, suri, julia and myrara telah bersepakat untuk menyertai Kursus Imam & Imamah selama 2 hari 1 malam di asrama SMK Meru. Entah apa angin aku tetiba je nak join sekali, Padahal aku nih bukan jenis yg suka mengikuti kursus mengenai keagamaan. Apa lagi dengan ceramah, tazkirah and all those things. Memang bukan aku lah kann. Benda nih seharusnya dipanggil miracle. Sebab dia hanya berlaku sekali dalam masa 3 tahun, ajaib gilaa ! :O

hahaha as you all don't know, pada pagi jumaat bersamaan dgn 11 Februari 2011 ( Taylor Lautner's Birthday :D ) yg kurang indah tu, aku terpaksa mengangkut beg aku yg berat tuh pergi ke rumah kamia. semua dok pndang aku lain macam je. mcm aku nih alien -,- aduhh, segan saya ='> aku terpaksa bawak beg tuh terus pergi sekolah. ye lah, lepas nih aku tak balik rumah dah. aku stay rumah kamia and then terus pergi sekolah :D ni lah nasib budak yg rumahnya jauh drpd sekolah, wuwuwu.

Bila dah balik sekolah, after lunch, aku and myrara pergi ke rumah kamia, tukar baju, makan and all those things, almost pukul 3, kitorang pun berangkat ke sekolah. sepatutnya dah ada kat sekolah pukul 2.30, tapi macam tak kenal aku kann. aku kalau bersiap mmg lembab. hehehe. pulak tu, jalan ke sekolah pun amek masa 15 minit, haha mmg lmbt ahh smpai. ditambah dgn beg berat mngalahkan org nak pergi honeymoon. mana taknya, last minute preparation kann. sabun, pencuci muka semua tak bawak. bagus betul -,-

First day kat situ, terasa mcm lama gilaa. makan petang and malam dia tak sedap. yuck! itu boleh terima lagi. tapi aku tak boleh tahan bila air dia air manis all the time. mula mula teh, lepas tuh teh tarik. and then nescafe. aku cukup tak suka lahh. pulak tuh bagi time tgh panas then suruh org habiskan cepat cepat. mahu melecur lidah org dibuatnya. malam tuh memang menderita gilaa ahh. dahaga yang amat. nak aje aku suruh kamia tolong hantarkan air kat kitorang memandangkan rumah dia sebelah sekolah je haha.

tapi aku belajar banyak benda sepanjang aku berada kat situ. aku terasa begitu kerdil di sisi tuhan. banyak dosa yang telah aku lakukan selama nih, setinggi gunung kinabalu mungkin. tapi aku berharap, semoga tuhan ampunkan segala dosa aku selama aku hidup di dunia nih. aku tak mahu pergi dalam kemurkaan ALLAH :'(

Yang Menyesal,
Yana Azhar

No comments:

Post a Comment