Welcome to Farah Elyana's Official Blog :)

Wednesday, December 8, 2010

life of korea :)

Assalamualaikum,


Yaww guys, It's me again :) actually aku nak ckp psl korea dengan korang. aku yakin kalau ada diantara korang yg memang minat gila dgn korea. tak kiralah korean drama ke, pakwe korea ke ataupun band korea. kalau mmg ade, korang bolehlah berkawan dgn classmate aku yg kebanyakannya gila korea. datang sekolah, hari hari cerita psl korea. about lee dong wook laa, siwon lah, park shi hoo lah, super junior, 4minutes and ape lagi tah. seksanya nak menghafal ape kejadah semua tuh. wuwuwuuu -,- sometimes aku heran dgn dorang,  dorang boleh bezakan pakwe pakwe yg handsome handsome tuh. aku nih yg minat jgak lahh korea, tapi takdelah taksub mcm dorunk pun tk dpt nk bezakan tahuu. *memang menipu gila lah kan* aku tgk muka dorang hampir sama je.  sama sama putih. eh, mmglah dorang putih. orang korea kan memang putih. korang pernah tgk ke org korea kulitnya gelap ? tak pernah kan. kalau pernah, maknanya dunia nak kiamat ler tuh, hehehe -_____-


Siwon :)

Lee Dong Wook :)


 kawan kawan aku kebanyakan terror gak lah cakap korea. bila bersembang dgn dorang, gerenti aku terkebil kebil mcm cicak tertelan kapur. atas sebab malu yg menebal dlm diri aku, aku search kat internet psl korean language learning. kesian tauu kat aku, selalu aja ketinggalan. GPS pun aku tak tahu. wuwuwuu ~ *kamia, tak payah nk tersnyum sorang sorang dpan skrin :P* mula mula tu berpeluh jgak ahh ketiak aku nak mnghafal kejadah ni semua. lama lama tu dah okey dah. Haa, alang alang kita dh cakap psl korea nih. jom kita belajar serba sedikit bahasa korea :)


안녕하세요.
[ Annyeong-haseyo.]
Hello. 

아니오.
[ Aniyo ]
No.

어서 오세요.
[ Eoseo oseyo ]
Welcome. 

고맙습니다.(감사합니다.)
[ Gomapseumnida. (Gamsahamnida.) ]
Thank you.

미안합니다.(죄송합니다.)
[ Mianhamnida. (Joesong-hamnida.) ]
Sorry. 

어떠십니까? 
[ Ottoshimnikka? ]
How are you?

안녕히 주무십시요.
[ Annyonghi jumushipsiyo ]
Good night.

영어를 할수 있어요?
[ Yeongeorul malsum halsu isseoyo? ]
Do you speak English?

저랑 결혼해 주세요.
[ Jeorang gyeoronae juseyo ]
Would you marry me?

미팅
[ miting ]
 blind date

연인
[ yeonin ]
couple

남자친구
[ namjachingu ]
boyfriend

여자친구
[ yeojachingu ]
girlfriend

Nih jela bahasa korea yg aku tahu. tu pun basic je. kalau nak belajar lebih banyak, korang boleh pergi kat www.lifeinkorea.com. kat situ ade banyak information :) sharing is caring right ? :D goodluck !


Thank you for reading this entry ! :)

With Love, 
Yana Azhar

4 comments: