Welcome to Farah Elyana's Official Blog :)

Thursday, December 23, 2010

holiday with family :)

Assalamualaikum,


Entry kali nih aku nak bercerita mengenai percutian aku sekeluarga di Bukit Merah, Perak. Korang pernah dengar psl tempat nih tak ? tak pernah ? kita geng la weh. seumur hidup aku, aku tak pernah tahu wujudnya tempat tuh. haritu, bila ibu aku suruh search kat internet about tempat tuh barulah aku tahu. Okey, memang nampak sgt aku tak mengikuti perkembangan semasa -___- wuwuwuu. at first, kitorang plan nak pergi kat Hot Spring, Sungkai. Perak. tapi bila time nak booking hotel dia, semua room dah penuh daa. ibu aku nih la, berbuih dah mulut aku mengomel suruh booking awl awl, takut full, tapi dia boleh buat muka selamba cicak je. last last, aku buat don't know je. malas nak membebel dah -,- bila dah tahu tempat tuh full, ibu pun apalagi. dengan selambanya menyuruh aku untuk search kat internet about destinasi percutian yg menarik di malaysia. mula mula, genting highlands. then kata tak best lah, hapa lah. okey, cancel. after that, teluk batik. yg tu tempat dah lawa tapi sewanya for one night pulak mahal. ibu aku macam biasalah, cukup berkira kalau pasal duit. terus cancel tempat tuh -,- and last choice, Bukit Merah, Perak. tak kisah la memane pun. janji best :O


first day kat sana kitorang tak buat ppe pun. sampai sana, tgk tv sekejap, then tidur. yelah, masing masing penat kann. dduk dalam kereta for almost 5 hours. sakit tulang belakang aku dibuatnya -,-


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

the next day, kitorang breakfast dulu kat dewan makan hotel tuh then baru pergi ke Bukit Merah Waterpark. 



















tiket nak masuk waterpark. buat kenang kenangan, hihi :D


Almost pukul 4, baru kitorang balik hotel. ergh, serious penat gilaaa. longgar segala skru yg ade kat bdan aku -,- but, mybe holiday kali nih tak berapa best. because, mandi manda je pun. aku bukannya budak kecik lagi. yelah, kalau dulu, nmpak swimming pool ke ape ke, asyik nak meloncat je kerja. excited sgt laa katakan. 




tapi skrg, aku da form 3. nampak swimming pool pun takde feeling. ceyh ceyh, eksyen kau kann yana -,- kalau aku tahu cm nih, awl awl lagi aku ckp tak nak pergi. baik lah pergi kat sunway lagoon tuh. dekat sikit, save budget, save minyak :D kankankan ?


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 


hari yg ketiga, kitorang dah nak balik. pukul 10 check out, then makan kat luar :)


sbgai kenangan pernah dtg ke sini :)


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 



nilah kerja kitorang sepanjang ondway nak balik rumah. mmg muka masing masing macam nak mintak penumbuk je kan *dushdush* Act, ade banyak lagi picture kitorang yg merapu merepek nih. tapi tak larat nak upload lah, hihi. lain kali lah yaaa :)

Thanks for reading this entry ! :)

With Love, 
Yana Azhar

No comments:

Post a Comment