Welcome to Farah Elyana's Official Blog :)

Tuesday, December 28, 2010

Nak pergi ke tak nak ?

Assalamualaikum, 


Hari nih aku nak bercakap mengenai kemasukan ke Sekolah Menengah Teknik dan Sekolah Berasrama Penuh. aku yakin, mesti ramai yang dah tahu pasal nih kan ? lah, tak tahu lagi ke ? kesiannnn. tulah, lain kali jgn tinggal kat dalam gua lagi. memanglah news travel tak lalu kat situ :) as you all know, aku baru saja terlepas daripada satu bala yang amat dasyat, iaitu PMR. dan sekarang, lagi satu bala pulak datang -,- aku confused sama ada nak stay sekolah lama, ataupun chauw pergi teknik or sbp. kalau ikutkan hati, memanglah aku nak stay. lebih mudah dan praktikal. tak payah nak pening pening, ditambah pulak, ramai kot kawan aku yang stay. tapi, memandangkan mak dan ayah aku dah terlalu berharap sangat supaya aku masuk asrama, aku takde pilihan lain. pergi jelah. lagipun, it's better for me, right ? masa depan aku akan lebih cerah kalau aku masuk asrama. tapi kan, kalau aku tak masuk asrama, tak bermaksud masa depan aku akan gelap -___________-


anyway, kalau aku stay, dan masuk kelas sains pulak tuh, kemungkinan besar aku akn dapat kelas terapung. korang tahu kelas terapung tuh camne ? tak tahuu ? ohh, patutlh pun. jarang sekolah ade kelas terapung. kiranya sekolah aku nih special sikit laa. bukan main banyak kelas terapung. yg bengangnya, kebanyakannya kelas atas. mentang mentang ahh budak kelas atas pandai jaga diri. camni ah kan double standard. wuwuwu -,- nih wa nak malah nih -_____-


and sedar tak sedar, seminggu je lagi, school is open. rasa mcm tak percaya. cepat gila masa berlalu ! cuti dua bulan, sekelip mata dah nak berakhir. but thank god barang barang semua dah lengkap. tinggal tunggu masa untuk dibawa ke sekolah je. adik aku yg dua org tu, Farisha and Fiqry, bukan main bersemangat waja bukak barang sekolah. awal awal dah nak bukak. kalau dia nak bukak barang dia aje, takpelah jugak. ini tidak, dengan aku, aku sekali digesanya suruh bukak barang sekolah. bertuah punya budaak -,-


btw, selamat menyambut tahun baru :) tak lama je lagi kan ? seminggu je lagi. azam baru untuk tahun depan, study harder than before and dapatkan A untuk subjek sains. sebab seingat akulah, tak pernah sekalipun aku dpt A untuk subjek sains -__________________- and tak lupa jugak, sentiasa siapkan kerja sekolah yg cikgu kasi ! *dari aku darjah 3 smpailah skrg nih, azam yg nih tak pernah tercapai -,-* teruk nyaaaaaaaaaaaaaaa >,<


Thanks for reading this entry ! :)


Honestly By,
Mrs. Lautner :D

No comments:

Post a Comment